GuidePedia

Bunga identetik dengan keindahan, maka apabila sebuah rumah dihiasi dengan bunga, dalam erti kata keseluruhan bahagiannya dihiasi dengan bunga, maka keindahannya akan membuat setiap mata terpesona. Itulah gambaran rumah yang dihuni oleh pasangan Anne dan Robin Strange. Kedua-duanya mendedikasikan diri selama 66 tahun menghiasi seluruh bahagian rumah mereka dengan bunga.



Kedua-dua pasangan itu menghabiskan ratusan ribu pounsterling setiap tahun untuk menanam benih, merawat, memberikan pupuk dan memelihara mereka di dalam rumah kaca sebelum akhirnya ditanam.

Menurut Anne Strange idea mendekorasi seluruh bahagian eksterior rumah dengan warna warni bunga diperoleh ketika kedua-dua mereka melihat puluhan keranjang bunga yang tergantung di sebuah kedai di York.

Kini rumah yang terletak di Coniston Col, North Yorkshire, itu menjadi buah bibir di sekitar kawasan tersebut. Banyak penunggang motor dan kereta yang melintas mengaku takjub dengan hiasan tersebut.

Bahkan seorang wanita yang tidak mereka kenal selalu mengirimkan voucher hadiah setiap hari Natal sebagai apresiasi terhadap pemandangan yang diciptakan itu.













sumber: dailymail.co.uk

Beli yuk ?

 
Top