GuidePedia

MAO DOU: PELARI MARATHON PALING CANTIK DI DUNIA (5 GAMBAR)


Mao Dou menjadi perbincangan warga-warga internet di China sejak mengikuti Beijing Marathon pada Oktober 2013 . Awal tahun ini dia juga kelihatan mengikuti Xiamen International Marathon 2014 . Dengan wajah yang jelita, perut six pax dan rambut lurus persis model syampu gitu, membuat Mau Dou menjadi perhatian saat marathon diadakan .

Kecantikan Mao Dou tersebar di internet dan kini dia sudah mempunyai 10 ribu follower di Weibo . Gadis berasal dari Hangzhou ini sudah kerap kali mengikuti marathon sejak 4 tahun lalu dan yang pertama disertai pada Mei 2012 . Dia menjalani latihan 3-5 kali seminggu yang tiap sesinya lari 10 km dan 25 km.

Mao Dou menyasarkan untuk menyertai 100 pertandingan marathon tanpa mengalami kecederaan. Xiamen International Marathon yang baru diikutinya merupakan marathon yang ke - 7. Gadis cantik ini juga berharap dapat mengekalkan kecantikkan tubuh badannya untuk selama yang mungkin.





Ketika ditanya reputasinya sebagai " Pelari marathon tercantik di China " , Mao Dou mengaku tak mempedulikannya . Dia juga tenang saja ketika para blogger atau kaki internet menuduhnya cantik kerana pembedahan plastik . " Kita sama - sama manusia jadi janganlah bersikap kejam , " ucap perempuan berusia 26 tahun itu .

Meski tak peduli jadi bintang internet namun Mao Dou mengakui itu membuatnya menerima banyak mesej dari calon pelari yang minta diajari . Harapannya kini dia boleh mendorong agar semakin banyak gadis cantik yang mahu mengikuti jejaknya berlari marathon .

Beli yuk ?

 
Top