GuidePedia


Cabaran gila, Itulah perumpamaan yang boleh dilayangkan untuk Condom Challenge. Bagaimana tidak, cabaran mematikan ini justru jadi trend di remaja Amerika. Mereka menghisap kondom dari hidung yang kemudian dikeluarkan dari mulut.

Tersangat berbahayanya, Youtube pun memutuskan memadam video-video berkaitan Condom Challenge. Namun sayangnya trend ini terlanjur viral dan tidak sedikit remaja AS yang keranjingan trend mematikan ini.

Video Condom Challenge sendiri sejatinya telah talian pada bulan Oktober tahun lalu. Kepopulerannya mula meletup akhir-akhir ini oleh para pengguna Youtube.


Laman The Examiner menulis sangat riskan lakukan aksi 'cabaran kondom'. Kondom diperbuat daripada bahan yang sangat berbahaya bila bersarang di tekak.

Apabila (hidung) menghisap kondom terlalu cepat, bisa-bisa kondom ini akan bersarang di tekak. Akibatnya pun boleh sangat fatal.

Cabaran ini sejatinya sangat sederhana. Condom Challenge bermula dengan memasukkan perlahan kondom ke salah satu lubang hidung kemudian menghisapnya. Sejurus kemudian kondom tersebut dikeluarkan kembali melalui mulut.

Jika dibayangkan memang sangat aneh plus menjijikkan. Namun ini berbeza di kalangan remaja Amerika. Mereka justru sangat menggemarinya. Anda mahu mencuba?..

Beli yuk ?

 
Top