GuidePedia


Kecelakaan yang melibatkan supercar seperti Lamborghini selalu saja menarik perhatian. Tapi, kajadian aneh kali ini, bukan kerana kereta tersebut rosak parah atau menyebabkan jatuhnya korban jiwa.

Ya, bukannya mencari bantuan seperti menghubungi pihak polis atau rumah sakit terdekat, pemilik Lamborghini Murcielago 2008 di La Jolla, California, malah meninggalkan tunggangannya begitu saja di jalanan setelah kecelakaan.

Keadaan kereta itu rosak teruk di bahagian depan dan belakang sebelah kiri. Rodanya pun pecah. Kereta ini baru dibeli, kerana pelat nomornya yang digunakan masih sementara.

Tidak diketahui secara pasti penyebab kecelakaan tersebut. Polis yang akhirnya tiba di lokasi juga dibuat bingung, lantaran pemiliknya memilih kabur dan meninggalkannya begitu saja.

Namun, berdasarkan keterangan saksi mata, pemandunya adalah seorang lelaki dan penumpangnya seorang wanita berambut pirang berusia 50-an. Tidak ada korban jiwa dan luka-luka dari insiden itu.

Hingga berita ini diturunkan, belum diketahui identiti pasangan itu. Entah apa yang ada di benak keduanya, tapi mungkin saja ia tidak mau repot dengan insiden tersebut. Dan hanya pemilik yang memiliki banyak uang sampai rela begitu saja meninggalkan kereta super di jalanan.

Lamborghini Murcielago memiliki mesin V12 6.5-liter dengan tenaga maksimum 670 hp dan torsi puncak 660 Nm. Supercar ini mampu melesat hingga kecepatan 342 km/jam.


Sumber

Beli yuk ?

 
Top