GuidePedia


Ada sebuah restoran di Taiwan di mana semuanya terbuat dari kadbod. Semuanya, kecuali makanan.

Pinggan, cawan, meja, kerusi, lampu, dan bahkan dinding yang seluruhnya terbuat dari bahan kitar semula di Carton Raja Kreativiti Park restaurant di Taichung City, Taiwan. Konsep unik ini digagas oleh bekas salesman kertas Huang Fang liang yang ingin membuat kenyataan persekitaran melalui perniagaan kreatif. "Ini untuk mengatakan bahawa selepas menggunakan sesuatu, anda boleh menggunakannya lagi," katanya dalam satu temu bual.



Memasuki Kadbod Raja merasa seperti pergi dalam coklat berwarna rumah Lego bersaiz. Reka bentuk moden dan eklektik, dan dibuat benar-benar dari pelbagai jenis bungkusan karton. Kelengkapan kadbod termasuk patung kadbod adalah air dan tahan api dan diuji untuk kestabilan bahkan di depan pelanggan. Restoran dengan senang hati mencontokkan duduk di salah satu kerusi kadbod, dan bahkan membolehkan seorang pelayan duduk di pangkuannya, untuk menunjukkan pengunjung diragukan bahawa anda benar-benar tidak perlu bimbang.





Selain restoran , taman juga memiliki taman patung terbuat dari karton ( termasuk Menara Eiffel dan Menara Miring Pisa ) , kardus kebun binatang mini , dan sebuah kedai kardus .



















Dapatkan Wisbenbae versi Android,GRATIS di SINI !
Lihat yg lebih 'seru' di sini !
Follow @wisbenbae



Beli yuk ?

 
Top